سایت خبری – تحلیلی باران
  • کد خبر : 11337
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
  •   

    آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان؛ *رتبه ۱۹ آموزش و پرورش درست نیست و ما رتبه ۲۸ را دارا هستیم*

    ◻آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان؛ *رتبه ۱۹ آموزش و پرورش درست نیست و ما رتبه ۲۸ را دارا هستیم* با وجود ۸۸ دانشگاه در استان ورود به دانشگاه نمیتواند شاخص باشد. *افت تحصیلی غیرقابل انکار است* توزیع امکانات در آموزش و پرورش ناعادلانه است و به مناطق کم برخوردار باید رسیدگی […]

    ◻آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان؛

    *رتبه ۱۹ آموزش و پرورش درست نیست و ما رتبه ۲۸ را دارا هستیم*

    با وجود ۸۸ دانشگاه در استان ورود به دانشگاه نمیتواند شاخص باشد.

    *افت تحصیلی غیرقابل انکار است*

    توزیع امکانات در آموزش و پرورش ناعادلانه است و به مناطق کم برخوردار باید رسیدگی شود

    خوزستان بالاترین ناامنی اجتماعی را در کشور داراست.

    آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک هفته معلم از شهید مطهری بعنوان متفکر بزرگ اسلام یاد کردند و گفتند: تحول در آموزش و پرورش سنگ بناء و مبنای پیشرفت و عدالت و توسعه همه جانبه است. اگر آموزش و پرورش از لحاظ ساختاری ، نظامات آموزشی و تربیتی و منابع انسانی پیشرفت کند ؛ کشور متحول میشود

    خوزستان پنج میلیون جمعیت دارد که یک پنجم آن را دانش آموزان تشکیل می دهند و اگر آموزش و پرورش این جوانان را بسازد ، خوزستان در همه شاخص ها پیشرفت خواهد کرد.

    ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رتبه پایین آموزش و پرورش گفتند: ما بدنبال مقصر نیستیم و باید به دنبال راحل باشیم، اما *باید به درستی رتبه های آموزش و پرورش اعلام شود و اینکه می گویند رتبه ۱۹ را داریم درست نیست و در رتبه ۲۸ کشوری هستیم.*

    آیت الله کعبی گفت: کسب رتبه ۲۸ به تدریج حاصل شده است و با وجود ۸۸ دانشگاه در استان خوزستان ، رتبه ورود به دانشگاه نباید ملاک قرار گیرد زیرا هر کس از آموزش و پرورش فارق التحصیل شود میتواند به دانشگاه ورود کند ؛ مگر در دانشگاه دولتی که میتواند ملاک عمل باشد اما شاخص دیگری وجود دارد و آن بررسی امتحانات متوسطه است که باید گفت آموزش و پرورش خوزستان وضعیت خوبی ندارد و متاسفانه افت تحصیلی دانش آموزان قابل انکار نیست و این افت تحصیلی بر همه بخش های توسعه در استان اثرگذار بوده است.

    نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: من با کمال تاسف و با سوگمندی این نکته را می گویم که آمار ناامنی اجتماعی در استان خوزستان بالاترین آمار کشور است و ما در جایگاه اول ناامنی قرار داریم و آموزش و پرورش نقش درجه یک در تولید امنیت و ناامنی اجتماعی را می تواند ایفا کند.

    نماینده مجلس خبرگان گفتند: اینکه رتبه خوزستان ۲۸ است و متاسفانه استانی هستیم که از لحاظ معلمان ، تقاضای مهاجرت از خوزستان به استانهای دیگر بسیار بالاست و ارتباط تنگاتنگی با ناامنی اجتماعی دارد.

    ایشان افزودند: همه دستگاههای اقتصادی، خدماتی و مدیریت کلان استان در مسئله آموزش و پرورش مسئولند و توجه به زیرساخت های آموزش و پرورش و بالا بردن سرانه دانش آموز باید مورد توجه قرار گیرد.

    آیت الله کعبی گفتند: آموزش و پرورش استان خوزستان وضعیت اورژانسی دارد و این وضعیت سایه بر کلیه شاخص های استان افکنه است و نمی توان واقعیت ها را منکر شد.

    آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خود بر راه حل های برون رفت از وضعیت موجود اشاره کرد و گفتند: تقویت زیرساخت های آموزش و پرورش و بالا بردن سرانه دانش آموز ؛ توجه به کرامت معلم و رسیدگی به خواسته های صنفی معلمان؛ تخصص گرایی ؛ برنامه ریزی و هدفگذاری و کاهش فشارهای بیرونی بر آموزش و پرورش را از راه حلهای برون رفت عنوان کردند.

    نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفتند: مایه تاسف است که آموزش و پرورش که امکانات کمی در اختیار دارد ؛ شاهد آن هستیم که در منطقه ای امکانات فوق العاده باشد و در منطقه دیگر بهره کمتری از امکانات آموزش و پرورش داشته اند.

    ایشان افزودند: آموزش و پرورش نباید شمال و جنوب داشته باشد و در امکانات آموزش و پرورش شکاف طبقاتی باشد و توزیع امکانات باید عادلانه و بالسویه تخصیص داده شود.

    آیت الله کعبی گفتند: نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار باید مورد توجه مدیریت آموزش و پرورش قرار گیرد و تبعیض مثبت به نفع این مناطق صورت گیرد تا به یک وضعیت برابری از لحاظ امکانات رسید.
    باران خبر
    @barankhabarir

    برچسب ها :

    نظرات