سایت خبری – تحلیلی باران
  • کد خبر : 13329
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۱ مرداد, ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
  •   

    راه حل مشکلات استان خوزستان از منظری دیگر/ سید رضا میرزاده

    🔰 *راه حل مشکلات استان خوزستان از منظری دیگر* ✒ *به قلم سید رضا میر زاده* *قسمت اول* قرائن نشان می دهد سالهاست در بعضی استانها قوه دیگری شبیه یک سمن(NGO ) مردمی متشکل از شخصیت های ملی با هدف تقویت توانمندی استان در حل معضلات ومشکلات استانها بشکل خود جوش شکل گرفته است… به […]

    🔰 *راه حل مشکلات استان خوزستان از منظری دیگر*

    ✒ *به قلم سید رضا میر زاده*

    *قسمت اول*


    قرائن نشان می دهد سالهاست در بعضی استانها قوه دیگری شبیه یک سمن(NGO ) مردمی متشکل از شخصیت های ملی با هدف تقویت توانمندی استان در حل معضلات ومشکلات استانها بشکل خود جوش شکل گرفته است…

    به تجربه ثابت شده است نقش افراد در مسیر پیشرفت کشور تعین کننده است.
    اگر چه با تحقق نظریه تفکیک قوا در جمهوری اسلامی ایران قانون اساسی بطور کلی و قانون موضوعه یا عادی بطور اخص وظایف قوای سه گانه را تعریف و تعین تکلیف کرده است لیکن آنچه به تحقق نقش هر یک از قوا در مسیر پیشرفت کشور عینیت می بخشد رویکرد و کارکرد افرادی است که در راس و در بدنه این سه قوه قرار میگیرند .
    در واقع ساختار خوب و قانون خوب به تنهایی برای حرکت به سمت آرمانهای نظام کافی نیست.
    نتایج فراز و فرودهای رویکرد و عملکرد روسا و کار گزاران قوای سه گانه (بویژه دولت و مجلس )طی چهل سال گذشته و تاثیر آنها بر پیشرفت و پسرفت کشورغیر قابل انکار است
    اگر مجمع نمایند گان هر استان را خلاصه توان مجلس شورای اسلامی در هر استان دانسته و مدیریت هر استان به ریاست استاندار را نیزخلاصه دولت در استان بدانیم (که همین طور است ) بخش قوه قضاییه به ریاست رییس دادگستری را میتوان صرفا نقش کمک کننده تلقی نمود
    قرائن نشان می دهد سالهاست در بعضی استانها قوه دیگری شبیه یک سمن(NGO ) مردمی متشکل از شخصیت های ملی با هدف تقویت توانمندی استان در حل معضلات ومشکلات استانها بشکل خود جوش شکل گرفته است

    *سید رضا میرزاده عضو شورای راهبردی و مردمی پیشرفت استان خورستان*


    نظرات